Faller död ner...

Jag kan inte hjälpa att jag blir orolig när jag läser om alla dessa stackars fåglar i USA och nu även i Sverige, som fallit döda mot marken, vad är det som pågår egentligen.

Det är både sorgligt och läskigt att läsa om och jag hoppas att det inte är en epidemi hos djuren, utan att det finns en logisk förklaring till det.. Vore också jävligt tragiskt om det är så att vårt nyårsfirande är orsaken till att hundratals fåglar mister livet i stress. Då tycker jag bara en sak, FÖRBJUD FYRVERKERIER! Det ska ju användas i positiva syften och inte vara en orsak till att djur av olika slag ska bli ihjäl stressade.

Annars då..

Varit en ok dag,
har varit väldigt blöt om fötterna tyvärr. Vädret har ju varit mildt och det resulterade ju självklart i att mina skor började läcka in, så det är med stor sorg jag inser att några av mina skönaste skor nu snart måste kastas.

Kom på mig själv hur blond jag ibland kan va.....

Kör Oscar i vagnen i modden påväg hem från dagis, blir irriterad på att ett av hjulen inte vill rotera utan bromsar upp farten jag försöker hålla trots ingen plogad väg.... Efter mkt sparkande och ryckande på hjulet inser jag att, fotbromsen är inställd... AAA PUCKO! HAHA, men skrattade rätt gott åt mig själv den sista lilla biten hem sen.

Imorgon är det ledigt men misstänker att Oscar inte vill ha någon sovmorgon, han hade inte sovit något på dagis idag, så slocknade utan problem redan halv 7. Ja den lilla sötnosen!

Ha en fin kväll hörni!

/TINA


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Blogg om mat, livet, heminredning...

RSS 2.0