I´m losing it.

Godmorgon!

Just nu är vardagen ett riktigt test för oss här hemma som föräldrar, Oscar har börjat sin tidiga trotsålder.

Vad man än kan säga till honom, t.ex kan du äta upp din mat? NEEEEEJ!! och så slänger han iväg tallrik eller bestick. Han får vredesutbrott av ingenting här hemma och det går inte att få honom tyst när han väl satt igång med det heller. Känner att jag måste skaffa mig mer tålamod men vart kan man köpa det, för det finns inte inbyggt i mitt system....

Man blir iofs lite avtrubbad efter antalet utbrott och låter honom hållas med att få ut sina känslor i ilska och sorg, men det gör ju ont i en förälder när inget man gör tycks hjälpa. :(

Så denna helgen har varit en berg-o-dal bana, goda känslor blandat med dåliga.

I fredags eftermiddag när jag var ensam hemma med lillkillen och vi skulle lägga oss i sängen och mysa så sa han från ingenstans, "Älskaj deej" och då smälter man ju verkligen. :)

Annars då, jo har lite spännande saker som väntar på mig vid två tillfällen under början av mars, och det riktigt pirrar i magen av spänning. :D *säger bara håll tummarna för tusan*


Sommaren -09.

/TINA



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Blogg om mat, livet, heminredning...

RSS 2.0